KADRA
Nasz zespół
Katarzyna Tyza
Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego, na kierunku Pedagogika Rewalidacyjno- Korekcyjna. Certyfikowany diagnosta ADOS – 2 .Certyfikowany praktyk I i II stopnia Tomatis. Dyplomowany dietetyk, logopeda, neurologopeda, terapeuta IS, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego oraz przyrody. Pedagog diagnozy edukacji i terapii osób z autyzmem. Certyfikowany praktyk sensomotoryki , integracji bilateralnej, terapeuta behawioralny. Specjalista terapii Taktylnej oraz Integracji Ruchów Wzrokowo-Słuchowych wg metody dr Swietłany Masgutowej. Trener personalny Biofeedback HRV. Certyfikowany trener TUS I i II stopnia. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach kwalifikacyjnych w Bydgoszczy, Toruniu oraz Szczecinie. Pasjonatka nowoczesnych technologii w nauczaniu i specjalistycznych terapii. Kierownik i organizator wycieczek szkolnych. Uczestniczka wielu szkoleń , konferencji metodycznych z zakresu terapii karmienia. Wieloletni właściciel / dyrektor szkół specjalnych w tym placówki OREW. Właściciel AKADEMII MALUCHA, w której pełni funkcje dyrektora tej placówki. Obecnie w trakcie certyfikacji metody Warnkego.
Katarzyna Leśniak – Szczepańska
Pedagog rewalidacji i korekcji, ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Szczecińskim, plastyk, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, wieloletni wychowawca – terapeuta i nauczyciel w szkole specjalnej. Dyplomowany pedagog edukacji, diagnozy i terapii osób z autyzmem. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem oraz różnymi niepełnosprawnościami. Prowadzi zajęcia terapeutyczne dla dzieci. Animator czasu wolnego i rekreacji, animator edukacji żłobkowej i przedszkolnej. Trener I stopnia Sensoplastyki®. Ukończyła wiele szkoleń terapeutycznych m.in. Terapia ręki I i II stopnia, terapia taktylna, smyko-multisensoryka®, warsztaty arteterapeutyczne itp. Przejawia zamiłowanie do rękodzieła i kreatywnych prac plastycznych. W AKADEMII MALUCHA pełni funkcje pedagoga przedszkolnego oraz odpowiada za pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
Adam Szczepański
Magister pedagogiki, pedagog specjalny w zakresie oligofrenopedagogiki. Wieloletni terapeuta- wychowawca dzieci i młodzieży z autyzmem i różnymi niepełnosprawnościami. Dyplomowany pedagog i terapeuta osób z autyzmem. Terapeuta ręki. Inspektor BHP, inspektor ochrony przeciwpożarowej. Uczestnik wielu szkoleń i konferencji dotyczących różnych niepełnosprawności.
Paulina Ziemba – Ogiewa
Absolwentka studiów I stopnia w zakresie - Pedagogika terapeutyczna z rehabilitacją ruchową oraz studiów II stopnia o specjalizacji - Pedagogika opiekuńcza i resocjalizacyjna. Dyplomowany oligofrenopedagog, logopeda. Absolwentka studiów podyplomowych z Edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego – kształcenia zintegrowanego. Obecnie w trakcie specjalizacji w zakresie neurologopedii.Uczestniczka wielu certyfikowanych szkoleń specjalistycznych oraz konferencji naukowych min. (Masaż logopedyczny – podejście praktyczne, Komunikacja osób ze spectrum autyzmu, Metoda werbo – tonalna, Wczesna diagnostyka i stymulacja mowy u niemowląt i noworodków, Ankyloglossia u noworodków i niemowląt, Diagnoza i terapia).W przedszkolu jest odpowiedzialna za diagnozę logopedyczną oraz cały proces terapii logopedycznej. Pracuje indywidualnie z dziećmi z niepełnosprawnością indywidualną oraz grupowo z dziećmi normatywnymi. Na terenie przedszkola prowadzi zajęcia logopedyczne w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju z maluszkami. W AKADEMII MALUCHA pełni funkcje lidera WDN I ZDN.
Magdalena Szewc
Absolwentka studiów I i II stopnia o specjalizacji – Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna z diagnozą i terapią. Dyplomowany oligofrenopedagog – edukacja i rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie Diagnoza, terapia i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz Integracji Sensorycznej – diagnoza i terapia SI. Uczestniczka wielu certyfikowanych szkoleń specjalistycznych m.in. Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopni, diagnoza-terapia-masaż uzyskując tytuł: Terapeuta Ręki, Komunikacja AAC –piktogramy model pracy z osobami o poważnych zaburzeniach w porozumiewaniu się. Uzyskała certyfikat oraz tytuł Trenera Umiejętności Społecznych Dzieci z Autyzmem. Ukończyła m.in. szkolenia: Zabawy sensoryczne pobudzające wyobraźnię i kreatywność uczniów, Praca z uczniem niemówiącym lub słabo mówiącym, Pomysły na zajęcia arteterapii w pracy z uczniami z niepełnosprawnością. W Akademii Malucha pełni funkcję nauczyciela - terapeuty oraz jest koordynatorem dwóch ogólnopolskich projektów: Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Gramy zmysłami” oraz Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „ Terapia ręki dla każdego”.
Anna Gizewska
Absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Szczecinie, Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, Diagnozy i Terapii Pedagogicznej, Edukacji i Rewalidacji Osób z Autyzmem i Zespołem Aspergera, Integracji Sensorycznej - Diagnozy i Terapii SI. Posiada uprawnienia egzaminatora międzynarodowego certyfikatu językowego "The Global Language System". Uczestniczka wielu szkoleń i konferencji metodycznych z zakresu metodologii nauczania języków obcych, jak również kursów związanych z obecnie zajmowanym stanowiskiem m.in.: szkolenie "Treningu Umiejętności Społecznych (TUS)", "Terapii Ręki" (I i II stopnia), "Werbosensomotoryki" oraz "Alternatywnych Form Komunikacji (AAC)". W "AKADEMII MALUCHA" terapeuta ASD i SI.
Michalina Nowacka
Ukończyłam Pomorski Uniwersytet Medyczny na kierunku dietetyka z tytułem magistra. Podjęłam dalszą edukację na kierunku przygotowanie pedagogiczne na uczelni Collegium Humanum.
Teresa Wieczorek – Mitura
Absolwentka Wydziału Fizjoterapii Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudzkiego w Warszawie. Ukończyła szereg kursów i szkoleń z zakresu fizjoterapii dzieci i niemowląt między innymi metodę Masgutowej , PNF w pediatrii, wczesną interwencję, fizjoterapię w pediatrii z wykorzystaniem metody Bobath i Vojty, usprawnianie dzieci z deficytem neurologicznym. Uczestniczka wielu warsztatów i konferencji naukowych związanych z rehabilitacją dzieci. Certyfikowany terapeuta metody McKenzie i PNF. Fizjoterapeutka z ponad 20-letnim doświadczeniem w prowadzeniu terapii niemowląt, dzieci i osób dorosłych. W Akademii Malucha prowadzi zajęcia z rehabilitacji ruchowej oraz jest członkiem Zespołu Terapeutycznego który obejmuje opieką specjalistyczną dzieci z WWR i KS.
Beata Krupska
Certyfikowany asystent nauczyciela przedszkola. Doświadczony opiekun w pracy z dziećmi z różnymi deficytami. Podczas wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi poznała różne metody organizowania im wolnego czasu oraz nauczyła się właściwego postępowania z maluchami w różnych sytuacjach. W AKADEMII MALUCHA zajmuje stanowisko asystenta nauczyciela. Zadaniem Pani Beaty jest przede wszystkim pomóc nauczycielowi tak, aby ten mógł skoncentrować się na prowadzeniu zajęć i nie martwił się bezpieczeństwem tych dzieci, które znajdują się poza zasięgiem jego wzroku. Pasją Pani Beaty jest krawiectwo, więc świetnie odnajduje się także w wizualnym kreowaniu strojów przedszkolnych do różnych przedstawień.
Irmina Urbańska
Jestem asystentką nauczyciela. Z pasją i zaangażowaniem wykonuję swoją pracę w Akademii Malucha. W międzyczasie studiuję i szkolę się doskonaląc swoje umiejętności m.in zdobywając uprawnienia do: TUS-trener umiejętności społecznych, terapeuta I i II stopnia Terapii ręki oraz alternatywnych form komunikacji AAC-piktogramy. Dodatkowo biegle posługuję się językiem angielskim. Swoją przyszłość wiążę z pracą z dziećmi. Prywatnie jestem pasjonatką kotów, w domu mam rocznego kotka Niuniusia, którego szkolę na kociego terapeutę.
Jakub Baran
Asystent nauczyciela, uzyskał kwalifikacje w zawodzie terapeuty zajęciowego. Ukończył kursy: "Praktyczny wymiar arteterapii w pracy z dziećmi i młodzieżą" oraz „Dietetyka i zaburzenia odżywiania”. Brał udział w szkoleniach i warsztatach: „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia diagnoza – terapia – masaż ©”, „Komunikacja AAC – piktogramy model pracy z osobami o poważnych zaburzeniach w porozumiewaniu się. Metodyka pracy.”, "Gry i zabawy sensoryczne w praktyce terapeuty integracji sensorycznej" i "Wyższe funkcje percepcyjne". Odbył miesięczny staż jako terapeuta zajęciowy w IASIS, Grecja w ramach projektu pt.: „Greckie doświadczenia zawodowe”. W trakcie kwalifikacji jako opiekun dziecięcy. Na co dzień pasjonat fotografii i świadomego odżywiania.
Karolina Zięciak
W Akademii Malucha jestem asystentką nauczyciela. Bardzo cenię sobie tą pracę, ponieważ praca z dziećmi jest moją pasją. Osobiście jestem mamą dwójki wspaniałych synów. Aby praca wykonywana przeze mnie była oparta merytorycznie, systematycznie uczęszczam na szkolenia. Tematyka szkoleń obejmowała: komunikację alternatywną AAC terapię ręki I i II stopnia oraz werbosensomotorykę.
Szymon Peczkis
Inżynier informatyki, ukończył studia podyplomowe w zakresie Przygotowanie pedagogiczne – kwalifikacje nauczycielskie; Diagnoza, edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu; Integracji Sensorycznej – diagnoza terapia SI. Uczestnik wielu certyfikowanych szkoleń specjalistycznych m.in. Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia, Komunikacja AAC –piktogramy, Logorytmika – ruch słuch słowo, Wyższe Funkcje Percepcyjne. Ukończył kurs EEG – Biofeedback I stopnia. Certyfikowany Inspektor Danych Osobowych. Twórca i administrator strony www.akademia-malucha-przedszkole.pl. W Akademii Malucha pełni funkcję nauczyciela – terapeuty.
Informacje organizacyjne
Zajęcia dodatkowe
Terapie w naszym przedszkolu
Metody wspomagające terapie
- Arteterapia
- Bajkoterapia
- Dogoterapia
- Hiperbaria tlenowa HBOT
- Integracja bilateralna
- Kinezjologia edukacyjna Dennisona
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna AAC
- Metoda Globalnego Czytania
- Muzykoterapia
- Programy Aktywności Knillów
- Rewalidacja
- Sensoplastyka
- Smakoterapia z dietetykiem
- Smyko–multisensoryka
- Terapia Biofeedback HRV
- Terapia ręki i stopy
- Terapia taktylna
- Tomatis
- TUS
- Weronika Sherborne