TERAPIE

TERAPIE W NASZYM PRZEDSZKOLU

Terapia SI: Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna to procesy percepcji zmysłowej wrażeń docierających do naszego ciała i integrowanych w układzie nerwowym tak, by mogły być użyte do powstania odpowiedniej reakcji. (według V F. Maas ). (czytaj więcej…)

Terapia psychologiczna

–  (czytaj więcej…)

Terapia logopedyczna

Terapią objęte są wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola. Odbywa się ona w formie zajęć indywidualnych oraz grupowych, przy ścisłej współpracy z rodzicami, nauczycielami i specjalistami pracującymi z dzieckiem. (czytaj więcej…)

Terapia behawioralna

Terapia ta bazuje na teorii uczenia się w pracy terapeutycznej. Jej celem jest przede wszystkim nauczenie dziecka samodzielnego funkcjonowania w życiu codziennym i możliwie łatwego przystosowywania się do zmieniających się warunków otoczenia. (czytaj więcej…)

Fizjoterapia

Jest integralną częścią obszaru nauk medycznych. Jest to nauka o metodach leczenia środkami naturalnymi, opartymi na różnych formach energii fizycznej, występującej w środowisku człowieka, takich jak: ruch, bodźce termiczne, kinetyczne, mechaniczne, elektryczne, świetlne oraz chemiczne. (czytaj więcej…)

TERAPIE WSPOMAGANE METODAMI

Ruchu Rozwijającego W. Sherborne

Główną ideą metody Ruchu Rozwijającego jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. (czytaj więcej…)

Arteterapia

Opiera się na wykorzystywaniu środków artystycznych i leczących właściwości rozmaitych dyscyplin sztuki (malarstwo, rzeźba, taniec, muzyka, drama, etc.) w toku oddziaływań terapeutycznych. (czytaj więcej…)

Dogoterapia

Jest to metoda wzmacniająca efektywność rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę. (czytaj więcej…)

Muzykoterapia

To forma terapii bazująca na leczniczym wpływie dźwięku i muzyki na psychikę i organizm człowieka. (czytaj więcej…)

Rewalidacja

Celem zajęć rewalidacyjnych nie jest wyrównywanie braków. Rewalidacja przystosowuje upośledzonego do życia w społeczeństwie. (czytaj więcej…)

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

Umie­jęt­no­ści spo­łeczne mają wpływ na wiele sfer życia. Można się nawet poku­sić o stwier­dze­nie, że nie ma takiej dzie­dziny życia, w któ­rej nie są przy­datne. (czytaj więcej…)

Kinezjologia edukacyjna Dennisona

Kinezjologia to nauka o ruchu. Według jej twórców aktywność ruchowa (działanie) wpływa pozytywnie nie tylko na zdrowie fizyczne i psychiczne, lecz także na umiejętność myślenia. (czytaj więcej…)

Terapia Ręki

Ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. (czytaj więcej…)

Komunikacja wspomagająca i alternatywna AAC

W powszechnym przekonaniu osób spoza środowiska logopedycznego, różnorodne metody terapii logopedycznej dotyczą tylko mowy dźwiękowej. (czytaj więcej…)

Trening słuchowy Tomatisa

Metoda w szerokim zakresie wspierająca rozwój dzieci, młodzieży a także osób dorosłych. Bardzo  intensywnie oddziaływuje na układ nerwowy poprzez długotrwałą stymulację układu słuchowego i przedsionkowego. (czytaj więcej…)

 Hiperbaria tlenowa (Hyperbaric Oxygen Therapy, HBOT)

To terapia polegająca na oddychaniu czystym tlenem w warunkach ciśnienia wyższego, niż panujące lokalnie ciśnienie atmosferyczne. (czytaj więcej…)

Terapia taktylna

(czytaj więcej…)

Terapia Biofeedback HRV

(czytaj więcej…)

Programy Aktywności Knillów

Programy Aktywności: „Świadomość Ciała, Kontakt i Komunikacja” – Marianny i Christophera Knillów, oraz „Dotyk i komunikacja” – Christophera Knilla, stosowane są w wielu krajach. Są one rezultatem wieloletniej pracy i doświadczeń terapeutycznych autorów. (czytaj więcej…)

Metoda Globalnego Czytania

(czytaj więcej…)

Integracja bilateralna 

To koordynacja i współpraca obu stron ciała w ruchu. Umożliwia wykonywanie ćwiczeń przez jedną stronę ciała, niezależnie od ruchów drugiej oraz zdolność koordynacji obu części podczas wykonywania wielu sekwencji ruchu. Celem jest, w zależności od potrzeb, stymulowanie lub hamowanie układu motorycznego i sensorycznego. (czytaj więcej…)

Smyko – multisensoryka®

Są to jedyne zajęcia sensoryczne, których program został stworzony w oparciu o  założenia teorii integracji sensorycznej przez doświadczonego pedagoga, terapeutę integracji sensorycznej. (czytaj więcej…)

Sensoplastyka®

To mnogość faktur, tekstur oraz cała paleta ekologicznych barw. Sensoplastyka w pracy z dziećmi wpływa na rozwój ich kreatywności. (czytaj więcej…)