LOGOPEDA

Terapia logopedyczna

Terapią logopedyczną objęte są wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola. Odbywa się ona w formie zajęć indywidualnych oraz grupowych, przy ścisłej współpracy z rodzicami, nauczycielami i specjalistami pracującymi z dzieckiem. Poprzedzona jest szczegółową diagnozą, na podstawie, której konstruowane są indywidualne i grupowe programy logopedyczne, dostosowane od potrzeb i możliwości każdego dziecka.

Zajęcie grupowe prowadzone są głównie z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się. Realizowane podczas nich ćwiczenia mają na celu: zapobieganie ewentualnym wadom wymowy (profilaktyka logopedyczna), usuwanie ich i doskonalenie artykulacji, rozwijanie kompetencji językowej oraz naukę skutecznej komunikacji interpersonalnej.

 

Indywidualnymi zajęciami neurologopedycznymi objęte są dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera. Ich celem jest:

  • Stymulacja rozumienia mowy i budowania zasobu pojęć językowych,
  • Usprawnianie aparatu mowny poprzez masaże i ćwiczenia czynne, nauka mówienia i przezwyciężanie trudności artykulacyjnych;
  • Kształtowanie umiejętności komunikowania potrzeb, skutecznego porozumiewania się z otoczeniem (inicjowanie i prowadzenie dialogu) oraz rozwijanie kompetencji komunikacyjnej.

Wypracowane umiejętności utrwalane są podczas zajęć grupowych, również w ramach realizowanych zajęć integracyjnych.

W terapii wykorzystywane są wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się – AAC. Stosowane symbole dobierane są indywidualnie do potrzeb każdego dziecka (np.: przedmioty, fotografie itp.).